Przejdź do głównej zawartości

Recenzja książki "Piętno" Przemysława Piotrowskiego


Dzisiaj recenzja książki intrygującej, tajemniczej, mrocznej, trzymającej w napięciu od pierwszego słowa do ostatniej kropki. To książka dla ludzi o mocnych nerwach, poruszająca tematy ciężkie, wpływająca na emocje czytelnika. Już sama okładka przyciąga naszą uwagę, przedstawia przerażającą postać z otwartymi ustami. Już sam opis fabuły może wywołać dreszcz lęku. 


Główny bohater – Igor Brudny jest warszawskim policjantem, który ma za sobą tajemniczą przeszłość, o której woli nie wspominać,jednak w świetle obecnych wydarzeń musi do niej powrócić. Komisarz musi wrócić do Zielonej Góry, gdzie dochodzi do wyjątkowo brutalnego morderstwa. Okazuje się, że mężczyzna bliźniaczo podobny do Brudnego jest poszukiwany w tej sprawie. Wszystkie podejrzenia spadają na komisarza, a on sam musi oczyścić się ze wszystkich podejrzeń. Pojawienie się Brudnego na miejscu zdarzenia wszystko komplikuje. Nikt nie ufa człowiekowi, który ma twarz mordercy. 

Śledztwo prowadzi inspektor Romuald Czarnecki, który wraz z głównym bohaterem tworzy duet doskonałych strategów i profesjonalistów. Krok po kroku dostajemy tajemnice z dzieciństwa Igora. Ukazane zostały wszystkie jego traumy z przeszłości oraz tajemnica, która prześladowała komisarza, a o której ze wszystkich sił chciał zapomnieć. Pewna postać, mianowicie lekarz o twarzy Brudnego znika, zaś pojawiają się nowe ofiary…


Powieść Przemysława Piotrowskiego to rewelacyjny thriller kryminalny, który pochłania do reszty. Dialogi i postacie są dopracowane, wszystko czyta się bardzo dobrze. Opisy dokonywanych morderstw są mocne, a oprawca – brutalny w swoim działaniu psychopata – nie wybiera swoich ofiar przypadkowo. Każdy krok, każdy etap łączy się z postępowaniem, nic nie jest pozostawione losowi. Tematy, jakie porusza Piotrowski nie są łatwe, budzą w czytelniku jeszcze większy niepokój. Nastrój grozy i tajemnice z przeszłości doskonale wpływają na klimat tej książki, akcja toczy się szybko, postacie są ciekawie wykreowane i do końca trzyma w napięciu. Ciężko samemu rozgryźć zagadkę morderstw, jednak rozwiązanie jest w moim odczuciu naciągane i nie pasuje do doskonałej reszty. 

Dziękuję!

https://www.czarnaowca.pl/kategorie/kryminal-thriller-sensacja/pietno,p1861025781

Lubicie książki zagadkowe, a jednocześnie trzymające w napięciu?
Znacie twórczość Przemysława Piotrowskiego?

Komentarze

  1. Jestem ciekawa czy uda się głównemu bohaterowi oczyścić z zarzutów

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie znam w ogóle twórczości, ale nazwisko autora kojarzę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawie to opisaliście, warto poczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Interesujący thriller. Lubię takie klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie czytałam tej książki, ale jest bardzo w moim guście książkowym ;)
    Pozdrawiam serdecznie!

    https://xgabisxworlds.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Myślę, że mogłabym dać się porwać tej książce. 😊

    OdpowiedzUsuń
  7. Klimatycznie książka wpasowuje się w mój gust czytelniczy, chętnie zwrócę na nią uwagę. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo podoba mi się okładka tej książki. Mam ją już na swojej półce w Legimii i niedługo zabieram się za czytanie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Lubię książki, które trzymają w napięciu do końca.

    OdpowiedzUsuń
  10. Autora nie kojarzę ale zaciekawiła mnie. Lubie czytac książki gdzie sa psychopaci ;p

    OdpowiedzUsuń
  11. nie wiem cyz ta książka byłaby dla mnie ;D ja się stresuję przy takich historiach haha ;D

    OdpowiedzUsuń
  12. Zdecydowanie coś dla mnie tym razem. Bardzo lubie takie klimaty ksiazkowe x

    OdpowiedzUsuń
  13. Wydaje się być bardzo ciekawa, chętnie bym przeczytała.

    OdpowiedzUsuń
  14. Zły brat bliźniak? :P Ogółem opis przyciąga, szkoda, że zakończenie naciągane ale mimo to klimat mnie kusi :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Lubię takie kryminalne książki.

    OdpowiedzUsuń
  16. Już przy czytaniu Twojej recenzji czułam dreszcze :) Z chęcią przeczytam i podsunę książkę mojej mamie, bo ona też lubi takie klimaty ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Czyli finał Cię rozczarował? szkoda...

    OdpowiedzUsuń
  18. Już sam wstęp mnie zaciekawił, a potem było już tylko lepiej. Nawet finał nie przeszkadza, w końcu to tylko 'drobna' część całości :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Książka dla mnie. Mam w planach

    OdpowiedzUsuń
  20. Już sama okładka robi niezwykłe wrażenie... Trochę kojarzy mi się z twórczością Zdzisława Beksińskiego :) A książkę oczywiście mam w planie przeczytać :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Już ta twoja recenzja wzbudza wiele emocji i powoduje u mnie dreszcze a co dopiero jakbym miał ją okazję przeczytać, jednak sama lubię bardzo takie trzymające w napięciu powieści i myślę, że mogłaby mi się spodobać :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy rodzaj aktywności. To dla mnie wielka motywacja do dalszych działań :)

Zapraszam również na nasz Fanpage Uwielbiamy Testowanie.

Popularne posty z tego bloga

Wielka księga wierszy Juliana Tuwima - recenzja

To wydanie to klasyka w literaturze. Kto z nas nie zna twórczości Juliana Tuwima? Komu nie kojarzą się jego wiersze z czasami beztroskiego dzieciństwa? Te ponadczasowe utwory od pokoleń kształtują wyobraźnię i wrażliwość.   Ta "Wielka księga wierszy. Abecadło rymów" Juliana Tuwima to solidne wydanie. Znajdziemy w nim najpiękniejsze wiersze tego autora w układzie alfabetycznym - i taki układ nam się podoba. W szybki sposób możemy odszukać nasze ulubione utwory. A są nimi między innymi: "Lokomotywa", "Ptasie radio", "Słoń Trąbalski" czy też "Dyzio Marzyciel".  Wiersze wzbogacone są pięknymi ilustracjami wykonanymi przez Marcina Bruchnalskiego. Zobaczcie jak one wyglądają... I te rameczki dookoła. Cudnie, nie? Pomagają one zrozumieć treść wierszy i zapamiętać je.  My po to wydanie sięgamy nie tylko przed snem, ale również w ciągu dnia. Ja jako nauczyciel przedszkolny z chęcią wykorzystam je w mojej pracy z przedszkolakami. Duże litery sp

"Moje Pierwsze 5 Sekund" - sprawdź swoją wiedzę razem z dzieckiem!

Jednym z prezentów jakie otrzymał mój starszy synek na Dzień Dziecka była gra "Moje Pierwsze 5 Sekund" od Wydawnictwa Trefl. Ciocia wręczając mu ten upominek sprawiła wielką radość i zadowolenie na jego twarzy, gdyż jest on fanem wszelkich gier. Gra składa się ze 144 kart z pytaniami. Karty są dwustronne, więc w sumie mamy 288 pytań. Dostosowane są one do poziomu wiedzy dziecka- karty zielone mają łatwiejsze pytania, czerwone- trudniejsze. Poza kartami z pytaniami znajdziemy tutaj również 6 kart "Czas" i 6 kart "Zamiana", 1 specjalny czasomierz oraz instrukcję. Przeznaczona jest dla dzieci od 4 lat. Jednocześnie może w nią grać od 3 do 6 osób. Czasowo gra się w nią od 15 do 30 minut. Cel gry Zadaniem gracza jest udzielenie poprawnych odpowiedzi na jak najwięcej pytań. Za każdym razem gracze muszą podać 1 lub 2 poprawne odpowiedzi, zanim kulki stoczą się w dół spirali. Jak przygotować się do gry? Na bok odkładamy karty "Cz

Detektywistyczne opowiadanie dla dzieci? Poznajcie "Zagadkę królowej parku" Zofii Staniszewskiej z Nelą i Ignacym w roli głównej

Witajcie! Może szukacie książki dla dzieci z wątkiem detektywistycznym? Mamy dla Was pewną propozycję. A może znacie książeczki z serii "Ignacy i Mela na tropie złodzieja" od Wydawnictwa Debit? My mamy za sobą lekturę jednej z nich, a jest nią "Zagadka Królowej Parku" Zofii Staniszewskiej. Głównymi bohaterami jest tutaj para bliźniaków, którzy wcale nie są podobni do siebie- ani pod względem wyglądu, ani charakteru. Nela i Ignacy- to właśnie oni! Pewnego dnia biorą udział w zawodach biegowych. Nela jako uczestnik, a Ignacy jest przebrany za Leśnego Dziada. Jednak to nie koniec przebierania jest jeszcze ona: Królowa Parku, której ktoś ukradł pewien klejnot. Jak do tego doszło? Czy parze bliźniaków uda się rozwikłać zagadkę? Każdy by pomyślał, że podczas zawodów biegowych nic ciekawego nie może się tutaj wydarzyć. A jednak... Wokół zaginięcia klejnotu toczy się cała akcja. Wśród podejrzanych jest ni to wyżeł, ni to mops (pewien Placek), słynny Kenijczyk czy też Beatry