Przejdź do głównej zawartości

"Warszawa. Moja stolica", czyli wybierzmy się razem na wycieczkę po naszej stolicy!

Warszawa, Warszawa... Już w przedszkolu dzieciaki poznają jaka jest stolica Polski, skąd się wzięła jej nazwa, czy też jaki ma ona herb. Aby poszerzyć wiedzę zarówno naszą jak i dzieci na temat tego pięknego, jak i ważnego dla nas miasta warto sięgnąć po książkę "Warszawa. Moja stolica" autorstwa Anny Paczuskiej. Ilustracje wykonała tutaj pani Elżbieta Moyski. 


Książka jest w twardej okładce, ma 48 stron bogato ilustrowanych. Znajdziemy tutaj w bardzo ciekawy sposób opisane aż 22 miejsca, które możemy odwiedzić będąc w Warszawie. A to może wybierzemy się na Stare Miasto, a może odwiedzimy Lotnisko Chopina, a potem przejdziemy się po Moście Świętokrzyskim, gdzie niedaleko znajduje się słynny Pomnik Syrenki? Każde miejsce nie dość, że jak już wcześniej wspomnieliśmy jest przedstawione w interesujący dla dziecka sposób to zawiera jeszcze dodatkową ciekawostkę w stylu: "Czy wiesz, że...". U nas te ciekawostki wzbudziły właśnie największe zainteresowanie u naszego 7-latka. Czcionka jest przejrzysta i duża, dzięki czemu zachęca starsze dzieci do samodzielnego czytania. Warto również dodać, że wydanie to może być doskonałą pomocą dydaktyczną w późniejszych latach podczas nauki w szkole. Tematyka stolicy Polski, pomnika Syrenki, legend Warszawskich poruszana jest przez parę lat... 



Po książce oprowadza nas dwoje przesympatycznych bohaterów, którymi są Maks i Emilka. I oni także dostarczają nam wiele wiedzy w postaci podania ważnych dat, wydarzeń czy też nawiązania do legend. Z nimi zwiedzanie Warszawy jest prawdziwą zabawą i przygodą. 

Wróćmy jeszcze do tych ciekawostek. Czy wiecie, że na Pałacu Kultury i Nauki znajduje się drugi co do wielkości zegar Europy? Większy jest tylko Big Ben w Londynie! Albo, że na budynku Teatru Wielkiego w Warszawie niedawno założono pasiekę? Uwierzcie nam tych ciekawostek jest tutaj o wiele więcej...


Są ciekawostki, jest też historia, ale nie jakaś tam trudna. Wszystko opisane jest w sposób ciekawy dla dziecka. Dowiemy się, który król przeniósł stolicę do Warszawy? Które zabytki zostały doszczętnie zniszczone podczas wojny, a następnie odbudowane? To tylko namiastka tego co znajdziemy w tej książce.


Myśmy w Warszawie jeszcze nie byli. Po przeczytaniu tej książki wszyscy z niecierpliwością czekamy na dzień, kiedy nam się to uda. Teraz już wiemy, które miejsca mogą dostarczyć nam wiele rozrywki, które warto odwiedzić... Wiemy nawet jakie zabytki znajdują się blisko siebie. Dzięki tej książce można samemu sobie ustalić ciekawy plan zwiedzania stolicy. 


Warto odwiedzić Warszawę! Czy to osobiście czy to poprzez książkową podróż.

Dziękujemy!

https://www.rm.com.pl/product-pol-1246-Warszawa-Moja-stolica.html

A Wy byliście kiedyś w Warszawie? A może tutaj mieszkacie?
Jakie miejsca najbardziej byście nam polecili?
Znacie inne książki o Warszawie?

Komentarze

  1. Byłem w Warszawie to piękne miasto. Moje ulubione w Polsce!
    https://swiatdisneyapl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapewne teraz Wasza wycieczka do Warszawy będzie o wiele ciekawsza. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Teraz taka książkowa wycieczka może stać się doskonałą bazą do zrealizowanej później rzeczywistej. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ładnie zilustrowana książeczka :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj, wybrałabym sie natychmiast w realu, nie tylko palcem po mapie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Warto znać historię swojej stolicy. Książka w sam raz dla dzieci

    OdpowiedzUsuń
  7. Urocza książeczka, na pewno bardzo ciekawa! Chciałabym ją bliżej poznać :) Ja nigdy nie byłam w Warszawie, ale bardzo bym chciała odwiedzić to miasto :)
    Pozdrawiam ciepło ♡

    OdpowiedzUsuń
  8. Byłyśmy w sumie 3-4 razy w życiu i chciałyśmy jechać na dłużej w tym roku. Z chęcią zapoznam się z tą publikacją.

    OdpowiedzUsuń
  9. Za jakiś czas ta lektura będzie w sam raz dla nas. Starszy syn jest za duży, ale dla młodszego będzie idealna.

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda na przeuroczą książeczke! Super ilustracje

    OdpowiedzUsuń
  11. Ładnie wydana książka i bardzo przystępnie . Mój synek jest jeszcze mały, ale jak podrośnie to pozycja bardzo by się dla niego nadała :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawa książka i piękne ilustracje :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Byłam w Warszawie i podoba mi się to miasto chociaż mieszkać bym tam nie chciała. Co do książki to na pewno jest warta uwagi :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetna pozycja, Warszawa to piękne miasto☺

    OdpowiedzUsuń
  15. ja byłam w wawie, ale nie wyobrażam sobie akurta tam mieszkać ;D jakoś tak wolę mniejsze miasta ;D

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo ciekawa książka dla dzieci. Ja w Warszawie byłam rok temu w majówkę :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ciekawostki sa super. Najwięcej sie dzieki nim uczymy

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo ciekawa pozycja dla najmłodszych :) Ja w Warszawie byłam tylko przejazdem, ale mam nadzieję, ze uda mi się ją odwiedzić :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Tak czuję, ze propozycja idealna dla mojej 5-latki. Ostatnio mówiłyśmy o Warszawie, przy okazji 1 i 3 maja i była cała masa pytań, wiec jak dostanie taką książeczkę to myślę, że będzie bardzo zadowolona. Dzięki za pomysł na prezent :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy rodzaj aktywności. To dla mnie wielka motywacja do dalszych działań :)

Zapraszam również na nasz Fanpage Uwielbiamy Testowanie.

Popularne posty z tego bloga

Poznajcie kontynuację bestsellera "Zniszcz mnie", czyli recenzja książki "Napraw mnie" Anny Langner

Witajcie! Dzisiaj zapraszam Was na recenzję książki typowo kobiecej...  O jakiej książce mowa? Przekonajcie się sami... Książkę Anny Langner pt. „Napraw mnie” przeczytałam, ponieważ zaintrygowało mnie zakończenie pierwszej części – czyli „Zniszcz mnie”. Jest to historia o zbuntowanej outsiderce i wytatuowanym imprezowiczu, których połączyło gorące uczucie, jednak koniec końców nie znaleźliśmy typowego dla obyczajówek i romansów happy endu. Właśnie dlatego skusiłam się na tę drugą część.   Amy po rozstaniu z Barrym leczy złamane serce żelkami i Netflixem, ale nowa praca w agencji reklamowej pozwala dziewczynie stanąć na nogi… do czasu. Już pierwszego dnia pracy okazuje się, że kolejnym nowym pracownikiem firmy jest nie kto inny, jak Barry. Para toczy kłótnie, są między nimi liczne spięcia i wiele niewyjaśnionych kwestii. Jednak pożądanie i silne uczucia wiszą w powietrzu. Jeżeli podobała się Wam pierwsza część i zastanawiacie się, czy warto sięgnąć po kontynuację, to pewnie się nie

Nasza ulubiona księga pełna wierszy dla dzieci polskich poetów, czyli recenzja książki "Wiersze dla dzieci. Polscy poeci" Wydawnictwa SBM

Witajcie! Od jakiegoś czasu brakowało w naszej biblioteczce pewnego książkowego wydania... Wiecie o jaką książkę chodziło? O taką gdzie znajdziemy zbiór klasycznych wierszy dla dzieci, znanych autorów typu Konopnicka, Krasicki. Mieliśmy pojedyncze wydania... Aż do pewnego dnia... I tak oto w końcu mamy pięknie i bogato ilustrowany zbiór wierszy dla dzieci od Wydawnictwa SBM. Popatrzcie jaka to wspaniała księga! Ilustracje są piękne, kolorowe, wzbogacają książkę. Stron mamy tutaj aż 200. Nieźle prawda? Jest to duża księga pełna wierszy i tych znanych nam z dzieciństwa autorów: Konopnicka, Jachowicz Fredro, Krasicki, Mickiewicz itp. Jednak mamy tutaj dla urozmaicenia także wiersze współczesnych poetów. Tutaj mamy wiersz Władysława Bełzy "Bocian". Zobaczcie jak się ładnie prezentuje... Chyba każdy zna wiersz Stanisława Jachowicza "Chory Kotek". To jeden z naszych ulubionych wierszy. Często robimy do niego inscenizację! A "Paweł i Gaweł"? Klasyka... Humoru tut

"Kto się chowa na lądzie i w wodzie?", czyli aktywizująca książeczka pełna ciekawostek

Witajcie! Jeżeli chodzi o książeczki dla mojego młodszego synka jest on wielkim zwolennikiem wszelkich książeczek aktywizujących. A to tutaj coś odkryjemy, a tutaj przesuniemy... W ostatnim czasie hitem była zrecenzowana już przez nas propozycja od Wydawnictwa Adamada "Wszyscy ziewają" i do dnia dzisiejszego synek do niej codziennie zagląda. Jest już cała poklejona, ale widać, że sprawia ona synkowi wiele radości. A dzisiaj mamy dla Was inną ciekawą książeczkę, a jest nią "Kto się chowa na lądzie i w wodzie", którą napisała pani Pavla Hanácková. Została ona przełożona na język polski przez pana Piotra Salewskiego. Ma ona 16 kartonowych stron opatrzonych  twardą okładką. Jak wiemy, zwierzęta są mistrzami kamuflażu. Ale i to jakiego! Tutaj dowiemy się, żółw może  przypominać nam kamień, a są nawet takie owady, które przypominają gałązkę, czy też kwiat orchidei. W książeczce ukryło się aż 20 zwierzątek. Trzeba nieźle "wytężyć wzrok", aby odnaleź