Przejdź do głównej zawartości

Dla mądrego nic trudnego, czyli seria łamigłówek dla dzieciaków od Zielonej Sowy

Witajcie. Zapewne wiecie, że wszelkiego rodzaju łamigłówki dla dzieci pełnią ważną funkcję w ich rozwoju. Oprócz tego, że dostarczają najmłodszych wiele zabawy, to mają także walor edukacyjny. Łamigłówki to nic innego jak nauka poprzez zabawę. A jakie są podstawowe zalety łamigłówek? Przede wszystkim ćwiczą one pamięć i koncentrację. Dodatkowo uczą logicznego myślenia. Rozwiązywanie wszelkich łamigłówek jest doskonałym sposobem na spędzanie swojego czasu wolnego z dala od wszelkich mass-mediów.
Dzisiaj przedstawimy Wam serię łamigłówek od Zielonej Sowy (łamigłówki- językowe, historyczne, przyrodnicze oraz matematyczne). Mają one formę książeczek w których zawarte są przeróżne zadania, które mają różne stopnie trudności. Polecane są dla dzieci od 6 roku życia. Jeśli chodzi zaś o zadania to są to przede wszystkim: rebusy, szyfry, łamigłówki, krzyżówki, zagadki, labirynty ciekawostki, układanki i inne.
Patronatem tych książeczek jest Mensa Polska, która od lat podejmuje działania wspierające zdolnych uczniów.
Na końcu każdej książki znajdziemy odpowiedzi. Czasami są i takie zadania, gdzie dorosły może się "chwilę" zastanawiać nad jego rozwiązaniem. Te odpowiedzi to świetna sprawa.


Dla mądrego nic trudnego.
Łamigłówki historyczne.


Jeżeli Wasze dzieciaki lubią tajemnice historyczne, są fanami takiej tematyki to coś dla nich. W książce mamy zadania z różnych okresów historycznych. Poza tym dowiadujemy się tutaj wiele ciekawostek. Dużo uwago poświęcono tutaj historii naszego kraju. Inne przykładowe zagadnienia to np. Unia Europejska, kod Enigmy, Azetkowie, wyprawy Kolumba...
Rozwiązaliśmy już kilka zadań z tej książeczki (tych łatwiejszych) j była to dla nas świetna lekcja historii. Pierwszym z zadań było poznanie naszego małpiego kuzyna :)

Dla mądrego nic trudnego.
Łamigłówki matematyczne.


Najwięcej mamy tutaj szyfrów, zagadek i układanek. Przenosimy się tutaj do świata liczb, kształtów, zegarów... Zadania mają trzy poziomy trudności- rozgrzewka, trening i niezły wycisk. Myśmy zaczęli od tych "rozgrzewających". Siedmiolatek był w stanie sobie z nimi poradzić, ale czasami była potrzebna również pomoc osoby dorosłej. A to znaleźliśmy błędy w ciągu liczb a to liczyliśmy ile prostokątów widzimy na obrazku. Poziom drugi i trzeci zostawimy sobie na później...
Dzięki tym zadaniom rozwinęliśmy swoją spostrzegawczość oraz logiczne myślenie.

Dla mądrego nic trudnego.
Łamigłówki językowe.


Zagadki językowe mnie jako rodzica najbardziej zainteresowały. Już w dzieciństwie lubiłam wszelkie "gry językowe". Nie należałam także do umysłów ścisłych. Dziecko może się tutaj dowiedzieć co to jest np. synonim. Wykreślanki, zgadywanki, zabawy literkowe, łączenie kropek, zabawy z ortografią, rozsypanki literkowe- to jedne z bardzo licznych zadań jakie tutaj znajdziemy. A może chcecie poznać polskie przysłowia? A może macie ochotę zagrać w grę planszową o nazwie "Potok słów"? Te zagadki językowe są tak różnorodne, że nie mam tutaj czasu na nudę. One także podzielone są na trzy poziomy trudności. Synkowi najbardziej spodobała się w tej książeczce kolorowanka wyrazowa.

Dla mądrego nic trudnego.
Łamigłówki przyrodnicze.


I jeszcze przedstawiamy coś dla fanów ciekawostek przyrodniczych, czyli łamigłówki przyrodnicze, które przenoszą nas do świata fascynującej przyrody. Spodobało nam się, że już na samym wstępnie mamy podział przyrody na ożywioną i nieożywioną- to taka ciekawa lekcja. Oczywiście są tutaj przykłady co do której przyrody należy itp. Ciało człowieka, zmysły, kręgowce, segregacja śmieci, kontynenty, klimat, powietrze, kwiaty... O tematach poruszanych tutaj można by było pisać i pisać. Jest ich naprawdę bardzo wiele. Łamigłówki przyrodnicze najbardziej spodobały się mojemu synkowi, który jest wielkim fanem ptaków, a i o nich "co nieco" tutaj znajdziemy. Przy końcu książki są ciekawe propozycje eksperymentów do wykonania.

Łamigłówki te mają swoje hasło przewodnie w stylu:
"Myśl, trenuj, rozwiązuj!"


I jeszcze pokażemy Wam przykładowe strony w środku. Zobaczcie jakie mogą być zadania... Co o nich sądzicie?





Dzięki tym książeczkom mieliśmy okazję pogimnastykować nasze umysły i sprawdziliśmy ich możliwości. Tutaj bawi się nie tylko dziecko, ale i rodzic. Tematyka jest tak różnorodna oraz poziom trudności, że każdy znajdzie coś dla siebie. Świetnym rozwiązaniem jest również to, że łamigłówki podzielone są na różne kategorie tematyczne, które zamknięte są w osobnych książeczkach. Łamigłówki te uzupełniają nabytą widzę dziecka, a także są źródłem nowej wiedzy. Poprzez różnorodność zadań nie doprowadzają do stanu "ale nuda, nie chce mi się..." Sprawiają, że chcemy więcej i więcej. Chcemy poszerzać naszą widzę. Chcemy uczyć się poprzez zabawę. Polecamy!



Powyżej Seba rozwiązuje pierwsze zadanie z łamigłówek historycznych... A wcześniej dowiedział się, czym jest ewolucja...
A Wy byście które łamigłówki najbardziej wybrali?
Lubicie tego rodzaju naukę poprzez zabawę? Jak się ona sprawdza u Waszych dzieciaków

Komentarze

  1. Ciekawe różnotematyczne zbiory łamigłówek, gdyby moje dzieci jeszcze z nich nie wyrosły, kupiłabym im je wszystkie. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie łamigłówki są świetne. Sama lubiłam takowe rozwiązywać.

    OdpowiedzUsuń
  3. Za jakiś czas będę je kupować dla mojego chrześniaka. 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Nauka przez zabawę to najlepsza nauka :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ojej! Moje dzieci kochały łamigłówki. Kupowałam ich całe stosy.

    OdpowiedzUsuń
  6. Łamigłówki to świetna zabawa zabawa dla całej rodziny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, choć łamigłówki, krzyżówki, rebusy, labirynty, rozwiązywały moje dzieci, to ja chętnie spoglądałam im przez ramię, powrót do ciepłych barw dzieciństwa. :)

      Usuń
  7. Uwielbiałam takie łamigłówki jak byłam dzieckiem 😊

    OdpowiedzUsuń
  8. Fantastyczne książeczki. Jak syn był mały kupowałam mu bardzo podobne, uwielbiał je

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak byłam mała to uwielbiałam rozwiązywać łamigłówki :D
    Te zaprezentowane są bardzo ciekawe i na pewno niejednemu dziecku się spodobają :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Wędrówki po kuchni20 czerwca 2020 15:09

    Świetnie, że w obecnych czasach na rynku jest tak ogromny wybór wspaniałych i mądrych wydań dla dzieci

    OdpowiedzUsuń
  11. Matematyczne by mi przypadły do gustu, ale sama z chęcią rozwiązałabym językowe.

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo fajne te łamigłówki, mega mi się podobają dla dzieciaków :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Takie łamigłówki pomagają sie rozwijać super taka gimnastyka szarych komórek.

    OdpowiedzUsuń
  14. Takie książeczki to super sprawa! Ja sama chętnie sięgam po tego typu łamigłówki, ale dla dorosłych, trudniejsze. :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Do wielu równie ciekawych wydawnictw powinno się dodawać dzieciom osobę, która z nimi posiedzi i pokieruje, bo rodzice mają coraz mniej czasu lub cierpliwości...

    OdpowiedzUsuń
  16. Jako dziecko uwielbiałam takie łamigłówki. Patrząc na dzieci moich znajomych wiem, że takie książeczki świetnie wpływają na rozwój maluszka.

    OdpowiedzUsuń
  17. Ale super te książeczki z zadaniami. Nie wiedziałam że takie wychodzą. Może się skuszę.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy rodzaj aktywności. To dla mnie wielka motywacja do dalszych działań :)

Zapraszam również na nasz Fanpage Uwielbiamy Testowanie.

Popularne posty z tego bloga

"Moje Pierwsze 5 Sekund" - sprawdź swoją wiedzę razem z dzieckiem!

Jednym z prezentów jakie otrzymał mój starszy synek na Dzień Dziecka była gra "Moje Pierwsze 5 Sekund" od Wydawnictwa Trefl. Ciocia wręczając mu ten upominek sprawiła wielką radość i zadowolenie na jego twarzy, gdyż jest on fanem wszelkich gier. Gra składa się ze 144 kart z pytaniami. Karty są dwustronne, więc w sumie mamy 288 pytań. Dostosowane są one do poziomu wiedzy dziecka- karty zielone mają łatwiejsze pytania, czerwone- trudniejsze. Poza kartami z pytaniami znajdziemy tutaj również 6 kart "Czas" i 6 kart "Zamiana", 1 specjalny czasomierz oraz instrukcję. Przeznaczona jest dla dzieci od 4 lat. Jednocześnie może w nią grać od 3 do 6 osób. Czasowo gra się w nią od 15 do 30 minut. Cel gry Zadaniem gracza jest udzielenie poprawnych odpowiedzi na jak najwięcej pytań. Za każdym razem gracze muszą podać 1 lub 2 poprawne odpowiedzi, zanim kulki stoczą się w dół spirali. Jak przygotować się do gry? Na bok odkładamy karty "Cz

Cudowna seria książeczek o pewnym lwie...

Uwielbiamy czytać, zwłaszcza wieczorami przed spaniem. To jest nas wieczorny rytuał. Mamy też swoje ulubione książeczki. O jednej serii opowiem Wam dzisiaj. Gdy otrzymaliśmy pierwszą książeczkę "Jak schować lwa" Helen Stephens w prezencie, bardzo nas ona zauroczyła. Jest w większym formacie, ma przepiękne ilustracje i ciekawą historię. Nie jest zbyt długa, ale po prostu wciąga, że chcę się ją czytać kilka razy... Jest to urocza i wesoła opowieść o zupełnie wyjątkowej przyjaźni, obsypana międzynarodowymi prestiżowymi nagrodami.  Czy małej dziewczynce uda się schować bardzo dużego lwa? Czy może go chować tak bez końca? Przecież to nie jest takie łatwe, a dla mamusi i tatusia lew w domu to nic fajnego... Gdy dowiedziałam się, że dostępne są jeszcze dwie książeczki z tej serii: "Jak schować lwa w szkole" i "Jak schować lwa przed babcią" nie mogłam się im oprzeć i zamówiłam je za pośrednictwem księgarni internetowej. I nie żałuję tego wyboru. Te d

Domowy kurs rysowania dla dzieci. Znacie te książeczki?

Witajcie! Jesteśmy ciekawi jak tam Wasze zdolności plastyczne? Lubicie rysować, malować? Macie w sobie kreatywną duszę? A Wasze dzieciaki?  Ja jako nauczyciel przedszkolny często tworzę różne dekoracje przedszkolne, więc ten rodzaj aktywności nie jest mi obcy. Jednak mój straszy syn (prawie 7 lat) nie ma dużej smykałki artystycznej. Jednak pracujemy nad tym i jest coraz lepiej. Niedawno przeszliśmy kurs rysowania- taki domowy. Dzięki książeczkom, które stworzył Chris Hart pt. "Kurs rysowania dla dzieci. Zacznij od kwadratu" oraz "Kurs rysowania dla dzieci. Zacznij od trójkąta". Książeczki pochodzą z ciekawej serii książeczek, która uczy dziecko jak z prostej figury geometrycznej stworzyć zabawne zwierzątko czy też postać. Dostępna jest też wersja "z kołem". My Wam dziś zaprezentujemy "z trójkątem" i "z kwadratem". W każdym wydaniu mamy po 50 propozycji rysunków z czytelną instrukcją krok po kroku, jak je narysować, z