Przejdź do głównej zawartości

Adaptacja dziecka w przedszkolu. Poznajcie "Obrazki dla maluchów. W przedszkolu" Wydawnictwa Olesiejuk

Witajcie! Wielu rodziców, których dziecko w najbliższym czasie ma uzyskać miano przedszkolaka, zastanawia się, jak ich pociecha poradzi sobie w nowej sytuacji. Początki często bywają trudne, jednak warto rozmawiać z dziećmi już wcześniej o tym: czym jest przedszkole, jakie zasady tu panują i podkreślać, że zabawa w przedszkolu to jest super sprawa! Przedszkole jest miejscem na nawiązanie nowych znajomości, zdobycie nowych umiejętności i doświadczeń. To miejsce, gdzie czas płynie beztrosko.


W pierwszych rozmowach dotyczących tematyki przedszkola warto sięgnąć po odpowiednie propozycje książkowe dla dzieci. Przykładem dla najmłodszych jest książka pt. "Obrazki dla maluchów. W przedszkolu" Wydawnictwa Olesiejuk.


Książka jest w twardej oprawie. Ma 30 grubych kartonowych stron, których kolorowe ilustracje przyciągają uwagę malucha.


Tekstu nie ma zbyt wiele, jednak jest to wszystko w łatwy i przejrzysty sposób wyjaśnione. A to dowiemy się jak wygląda dzień w przedszkolu (w tym zabawy, nauka, leżakowanie, pora obiadowa), jak powinien zachowywać się wzorowy przedszkolak, czy też znajdziemy wskazówki dla rodziców i przedszkolaków. Jedną z nich jest np. "Łatwiej zapina się ubrania na suwak niż na guzik."

To wydanie pokazuje dzieciakom, że przedszkole to nic strasznego i można się tutaj świetnie bawić.


Książkę można śmiało czytać również maluszkom, które wybierają się do żłobka lub do niego już należą...
W serii "Obrazki dla maluchów" pojawiły się m.in. tytuły: "Dzień malucha", "Nazywam świat", "Wieś", "Chrońmy naszą planetę", "Las", "Gry i zabawy dla najmłodszych" oraz wiele innych.

Dziękujemy!
https://www.swiatksiazki.pl/w-przedszkolu-obrazki-dla-maluchow-6373408-ksiazka.html
Jak Wy wspominacie swoje pierwsze dni w przedszkolu? Pamiętacie coś z tamtego okresu?
Jak wyglądała adaptacja Waszych dzieci w przedszkolu? A może ten etap jeszcze przed Wami?
Znacie serię "Obrazki dla maluchów"?
A może polecicie nam inne książeczki, które pomogą dziecku w przedszkolnej adaptacji?

Komentarze

  1. Haha, z przedszolnych wspomnień mam... Pierwszą i jedyną kradzież. Razem z kolegą zjedliśmy szczypiorek z przedszkolnego ogródka. 😂😂😂

    OdpowiedzUsuń
  2. Adaptacja w przedszkolu dla dziecka może być trudnym przeżyciem, także cieszę się, że takie książki powstają. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Twarda oprawa w przypadku takiej książki, zawsze mnie zachęca.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wędrówki po kuchni23 marca 2020 12:43

    Pamiętam jak syn poszedł do przedszkola - stałam za drzwiami i płakałam razem z nim taki był krzyk! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie każde dziecko inaczej reagowało na przedszkole.

      Usuń
  5. Czytałam o tej serii.. podobno dzieciaki lubią ;D

    OdpowiedzUsuń
  6. baaaardzo lubimy tę serię, mam nadzieję, że uda mi się zebrać całość :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Aż miło się ogląda tak wesołe ilustracje :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Swoich pierwszych dni w przedszkolu nie pamiętam - jednak istnieje wiele zdjęć z tego dnia. Książka wydaje się fajna, lecz jestem już za "duża" na takie książki. Dzieci jeszcze nie mam, fajnie że istnieją takie książki!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawa książeczka. Pozytywne nastawienie do przedszkola na pewno ułatwia sprawę :) a z adaptacją różnie bywa. Niektóre dzieci od razu wciągają sie w wir zabawy i kolegów, inne nie mogą rozstać się z mamą. Dlatego rozmowy najważniejsze. Swoich pierwszych dni w przedszkolu nie pamiętam. Z tego okresu mam tylko przebłyski i miłych i takich średnich wspomnień :P. Za to doskonale pamiętam pocieszanie wszystkich początkujących przedszkolaczków na praktykach :D i ta duma, że przekonałam największą płaczkę do przedszkola. Już do szkoły sama drepta ale dalej się uśmiecha do mnie na ulicy :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja do przedszkola prawie nie chodziłam na początku, bo byłam bardzo chorowitym dzieckiem i ostatecznie rodzice zadecydowali, że lepiej mnie w domu zostawić. Potem, jak już trochę podrosłam, to popylałam radośnie i nawet to lubiłam. ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Przedszkolne czasy pamiętam dosyć dobrze. Pamiętam wizyty świętego Mikołaja, zabawy karnawałowe i leżakowanie. Lubiłam bawić się klockami i biegać na podwórku. Myślę że tak książka jest bardzo dobrym pomysłem dla młodych rodziców którzy będą wyprawiać swoje maleństwa do przedszkola. Po tej lekturze przyszłe przedszkolaki śmielej wejdą w nowy świat

    OdpowiedzUsuń
  12. Mamy chyba 2 ksiązki z tej serii, ale jakoś ciężko się je czyta moim dzieciom. Chyba za dużo tych grafik na obrazku. Jednak sam pomysł jest bardzo fajny i każde dziecko należy dobrze przygotować do przedszkola, choć w pierwszych dniach wyjdzie, jak się czuje w nowej sytuacji.

    OdpowiedzUsuń
  13. Mamy trzy książeczki z tej serii (o zawodach, ciele i smokach) - są naprawdę super i wyczerpują temat.

    OdpowiedzUsuń
  14. Super! Moja dwulatka uwielbia takie perełki literackie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Fajne są książeczki z tej serii. Ja mam kilka wspomnień z przedszkola wszystkie pozytywne. Adaptacja mojej starszej córki przebiegła bez problemu, młodszej trochę gorzej

    OdpowiedzUsuń
  16. Przyznam, że ja mam bardzo mgliste wspomnienia z przedszkola, wiem tylko, że nie za bardzo mi si.ę w nim podobało, ale nie miałam wyjścia, musiałam chodzić. ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Jak córka by mała to po książki tego wydawnictwa najczęściej sięgałyśmy :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Mamy dwie książki z tej serii. Córka je uwielbia.

    OdpowiedzUsuń
  19. Seria super, mamy książeczkę o przygotowaniu na nadejście braciszka.
    Super się sprawdziła, w książce były odpowiedzi na wszystkie pytania, które dziecko zadaje w oczekiwaniu na rodzeństwo.

    OdpowiedzUsuń
  20. Śliczna, kolorowa, dla malucha super :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Faktycznie na samym początku bardzo ważnym aspektem jest to, aby nasze dzieci dobrze poznały przedszkole. Właśnie dlatego ja jestem zdania, że warto je wysłać do takiego miejsca. Moje maluchy chodzą do przedszkola http://przedszkole.warszawa.pl/ z którego są bardzo zadowolone.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy rodzaj aktywności. To dla mnie wielka motywacja do dalszych działań :)

Zapraszam również na nasz Fanpage Uwielbiamy Testowanie.

Popularne posty z tego bloga

"Moje Pierwsze 5 Sekund" - sprawdź swoją wiedzę razem z dzieckiem!

Jednym z prezentów jakie otrzymał mój starszy synek na Dzień Dziecka była gra "Moje Pierwsze 5 Sekund" od Wydawnictwa Trefl. Ciocia wręczając mu ten upominek sprawiła wielką radość i zadowolenie na jego twarzy, gdyż jest on fanem wszelkich gier. Gra składa się ze 144 kart z pytaniami. Karty są dwustronne, więc w sumie mamy 288 pytań. Dostosowane są one do poziomu wiedzy dziecka- karty zielone mają łatwiejsze pytania, czerwone- trudniejsze. Poza kartami z pytaniami znajdziemy tutaj również 6 kart "Czas" i 6 kart "Zamiana", 1 specjalny czasomierz oraz instrukcję. Przeznaczona jest dla dzieci od 4 lat. Jednocześnie może w nią grać od 3 do 6 osób. Czasowo gra się w nią od 15 do 30 minut. Cel gry Zadaniem gracza jest udzielenie poprawnych odpowiedzi na jak najwięcej pytań. Za każdym razem gracze muszą podać 1 lub 2 poprawne odpowiedzi, zanim kulki stoczą się w dół spirali. Jak przygotować się do gry? Na bok odkładamy karty "Cz

Cudowna seria książeczek o pewnym lwie...

Uwielbiamy czytać, zwłaszcza wieczorami przed spaniem. To jest nas wieczorny rytuał. Mamy też swoje ulubione książeczki. O jednej serii opowiem Wam dzisiaj. Gdy otrzymaliśmy pierwszą książeczkę "Jak schować lwa" Helen Stephens w prezencie, bardzo nas ona zauroczyła. Jest w większym formacie, ma przepiękne ilustracje i ciekawą historię. Nie jest zbyt długa, ale po prostu wciąga, że chcę się ją czytać kilka razy... Jest to urocza i wesoła opowieść o zupełnie wyjątkowej przyjaźni, obsypana międzynarodowymi prestiżowymi nagrodami.  Czy małej dziewczynce uda się schować bardzo dużego lwa? Czy może go chować tak bez końca? Przecież to nie jest takie łatwe, a dla mamusi i tatusia lew w domu to nic fajnego... Gdy dowiedziałam się, że dostępne są jeszcze dwie książeczki z tej serii: "Jak schować lwa w szkole" i "Jak schować lwa przed babcią" nie mogłam się im oprzeć i zamówiłam je za pośrednictwem księgarni internetowej. I nie żałuję tego wyboru. Te d

Domowy kurs rysowania dla dzieci. Znacie te książeczki?

Witajcie! Jesteśmy ciekawi jak tam Wasze zdolności plastyczne? Lubicie rysować, malować? Macie w sobie kreatywną duszę? A Wasze dzieciaki?  Ja jako nauczyciel przedszkolny często tworzę różne dekoracje przedszkolne, więc ten rodzaj aktywności nie jest mi obcy. Jednak mój straszy syn (prawie 7 lat) nie ma dużej smykałki artystycznej. Jednak pracujemy nad tym i jest coraz lepiej. Niedawno przeszliśmy kurs rysowania- taki domowy. Dzięki książeczkom, które stworzył Chris Hart pt. "Kurs rysowania dla dzieci. Zacznij od kwadratu" oraz "Kurs rysowania dla dzieci. Zacznij od trójkąta". Książeczki pochodzą z ciekawej serii książeczek, która uczy dziecko jak z prostej figury geometrycznej stworzyć zabawne zwierzątko czy też postać. Dostępna jest też wersja "z kołem". My Wam dziś zaprezentujemy "z trójkątem" i "z kwadratem". W każdym wydaniu mamy po 50 propozycji rysunków z czytelną instrukcją krok po kroku, jak je narysować, z